Wat past er beter bij het winterse weer dan een kop warme chocolademelk? De traktatie voor de koude dagen kent inmiddels net als koffie vele varianten, soorten en smaken. Die variatie is onder meer terug te zien bij Landal GreenParks en Bagels & Beans. Beide bedrijven hebben samen met Callebaut chocolademelk weer echt op de kaart gezet.
Bij lunchroom en koffieketen Bagels & Beans is het serveren van goede kwaliteit koffie prioriteit nummer één. Chocolademelk verdient echter evenveel aandacht. “Onze warme chocolademelk heet ‘Chocomelt’. Die naam beschrijft precies wat het is. Je krijgt twee glazen: één met overheerlijke stukjes chocolade en één met warme melk. We serveren ook warme soja- en amandelmelk en haverdrink. Je smelt (‘melt’ in het Engels, vandaar de naam) de chocolade in de warme melk en genieten maar. Je kunt kiezen tussen pure en melkchocolade en wie zichzelf extra wil verwennen, kan er een schoteltje slagroom bij bestellen”, zegt Tricia Kronenburg van Bagels & Beans. De formule kiest bewust voor deze manier van serveren. “We willen voor onze gasten een oase van rust zijn in een maatschappij die soms op drift lijkt geraakt. Daar horen gerechten en dranken bij om op je gemak van te genieten. Chocomelt sla je niet even snel achterover, je neemt er de tijd voor. Het is bovendien echte doe-het-zelf chocolademelk: je bepaalt zelf hoe sterk je ‘m wilt.”
Duurzaam
De chocolade die Bagels & Beans gebruikt komt van Callebaut. Er wordt gebruikgemaakt van het Hot Chocolate-concept. Kronenburg: “De chocoladedruppels van Callebaut zijn van zeer goede kwaliteit en zien er prachtig uit. Bovendien hebben wij gekozen voor een biologische en duurzame chocolade. We lopen er niet mee te koop, maar daarmee passen ze heel goed in ons assortiment van pure, eerlijke en duurzame producten.” Bagels & Beans ziet dat zij niet het enige bedrijf is dat veel aandacht en ruimte geeft aan chocolademelk. “Er zijn momenteel ontzettend veel verschillende variëteiten van warme chocolademelk verkrijgbaar, van (cacao)poeder tot chocolade op een stokje. Het lijkt wel alsof iedereen z’n eigen variant heeft. Wij merken dat consumenten niet alleen naar de smaak kijken, maar ook naar kwaliteit en eerlijke producten. Dat is een belangrijke trend”, zegt Kronenburg.
Wat goed is, daar moet je niet te veel aan willen veranderen, zo luidt de mening van Bagels & Beans. Wat hen betreft zal de samenwerking met Callebaut dan ook nog lang zo doorgaan. Kronenburg: “We zijn erg blij dat we met Chocomelt een eigenwijze warme drank hebben die goed bij Bagels & Beans past en enorm bij onze gasten in de smaak valt. Hoewel we altijd openstaan voor innovaties en nieuwe ideeën, zullen we niet zo snel iets aan deze klassieker veranderen. Maar mocht dat gaan spelen, kunnen we er zeker op vertrouwen dat Callebaut met ons meedenkt.”
Landal GreenParks
Bij Landal GreenParks staat chocolademelk ook meer dan ooit op de kaart. Zo zijn op de vakantieparken diverse varianten verkrijgbaar met naast ‘warme choco puur’ of ‘wit’ ook ‘Power ChocoCoffee’ en ‘warme Choco Sweet Caramel’. “Onze warme chocomelk specials zijn echte verrassende verwenproducten. Een mooie aanvulling in de categorie warme dranken”, zegt concept- en productmanager Horeca Patrick Hollander van Landal GreenParks. Dat verwennen is op de vakantieparken echt een must, zegt Hollander. “Onze gasten zijn op vakantie en verdienen het om verrast te worden. Door de heerlijke producten op een mooie manier te presenteren, wordt een echt ‘genietmoment’ gecreëerd.” De Hot Chocolate Classic puur is de populairste variant op de parken. “Deze variant wordt op een hele gave manier gepresenteerd op een plank. Met een glas warme melk en daarnaast de ganache in een schenkkannetje. De gast kan de chocolade vervolgens zelf mengen. Om het helemaal af te maken serveren we er uiteraard ook een toef slagroom naast. Als onze gasten bij anderen zien hoe dit geserveerd wordt, willen ze het ook. Het is de beleving.”
Landal GreenParks werkt niet alleen graag samen met Callebaut vanwege de kwaliteit chocolade die het levert met het Ground Chocolate-concept, maar ook omdat het bedrijf meedenkt met zijn klanten. “De samenwerking met Callebaut gaat ver. Ze zijn veel meer dan de leverancier van goede chocolade. We hebben echt samen de producten ontwikkeld. De operationele handeling, financiële impact, de commerciële presentatie, de implementatie en training waren onderdeel van dat ontwikkeltraject.” Voorbeelden van samen ontwikkelde concepten zijn terug te vinden in de drie nieuwe restaurants van Landal Coldenhove, Miggelenberg en Sluftervallei. Deze restaurants zijn compleet omgebouwd naar het nieuwe Brasserieconcept ‘Natuurlijk Samen Eten en Drinken’. Hollander: “Naast de ontwikkeling van de eerder genoemde warme chocomelkspecials zijn we ook samen met de Fun & Entertainment-afdeling bezig met de ontwikkeling en implementatie van hele gave chocoladeworkshops.”
Blijvertje
Voor zowel Landal Greenparks als Bagels & Beans staat één ding vast: warme chocolademelk is een blijvertje. Gezien de trends en ontwikkelingen zal dit segment in de komende jaren alleen maar verder groeien. En de warme chocolademelkconcepten van Callebaut sluiten goed aan op deze consumentenvraag.
Bron: Outofhomeshops.nl
callebaut, choclademelk, chocomelt
Comments RSS Feed