Nestlé heeft het volume van verantwoord verkregen koffie vergroot van 366.000 ton in 2013 naar meer dan 412.000 ton in 2014.
De nieuwe data zijn in maart in het maatschappelijk jaarverslag 2014 ‘Nestlé in Society: Creating Shared Value’ gepubliceerd. Hier wordt onder meer ingegaan op de vorderingen rondom het Nescafé Plan.
Farmer Connect Program
Het rapport laat zien dat de hoeveelheid koffie die direct bij de boer verkregen is, in 2014 gestegen is naar ruim 186.000 ton. Deze koffie is afkomstig van 171.900 boeren. In het zogenaamde Farmer Connect Program committeert Nestlé zich aan het lokaal verkrijgen van grondstoffen, het bieden van technische ondersteuning en het waarborgen van de samenwerking om de hoogste sourcing-standaard te behalen.
Nespresso
Het rapport maakt ook melding van de duurzame strategie van Nespresso, genaamd ‘The Positive Cup’. Deze aanpak heeft als doel in 6 jaar het welzijn van boeren te verbeteren en het verkrijgen en consumeren van koffie op duurzame wijze te stimuleren.
Bron: VMT.nl
farmer connect program, mvo, nespresso, nestle
Comments RSS Feed