Nestle, het grootste voedingsconcern ter wereld, gaat $ 16 mln investeren in een koffiecentrum in China in een poging de koffieconsumptie in het land te stimuleren.
‘De koffie industrie op het vasteland van China heeft heel veel ruimte om te groeien omdat de consumptie daar ten opzichte van andere regio’s nog relatief laag is’, zei Heiko Schipper, directeur van Nestle in China, op dinsdag in een interview met persbureau Bloomberg in Sjanghai.
‘Enorme groeipotentie’
Nestle verkoopt al verschillende producten in China (van Nescafe koffie tot Maggi smaakverfijner) en is bezig met uitbreiden omdat de stijging van de lonen in China zorgt voor hogere consumentenbestedingen. In het nieuwe koffiecentrum in de zuidelijk Yunnan provincie gaat Nestle 5.000 boeren, agronomen en koffie-professionals trainen en implementeert Nestle een koffie testlaboratorium en een onderwijscentrum voor consumenten, aldus Bloomberg.
‘Koffie heeft een enorme groeipotentie omdat de consumptie per persoon heel laag is’, zei Schipper. ‘De totale consumptie per persoon in China is 4 koppen terwijl in Hong Kong of Taiwan de consumptie per persoon op zo’n 100 tot 150 koppen ligt’, aldus Schipper in het interview met Bloomberg.
China belangrijk voor Nestle
Sinds 2010 heeft Nestle een joint venture in China voor fleswater en heeft het een belang genomen in de Chinese snoepproducent Hsu Fu Chi International en in het Chinese Yinlu Foods. Vorig jaar kocht Nestle de babyvoeding divisie van Pfizer waardoor het ook op de Chinese markt voor babyvoeding beter voet aan de grond kan krijgen. China is momenteel de op een na belangrijkste markt voor Nestle, aldus Bloomberg.
Bron tekst en beeld: FD.nl
Comments RSS Feed