Horeca, Koffie, Partners

Nederlandse Franchise Trofee 2021 voor Kaldi Koffie & Thee

6 sep , 2021  

Knappe prestatie voor deze op en top Nederlandse keten van specialty coffee winkels, Kaldi wint op 31 augustus de belangrijkste vakprijs voor franchiseformules die jaarlijks uitgereikt wordt door de NFV. Kaldi mag zich met de winst van NFV Franchise Trofee de beste franchiseformule van Nederland noemen. In 2018 greep Kaldi net naast deze trofee en de laatste nominatie uit 2020 werd door de pandemie uitgesteld. Wat deze overwinning nog mooier maakt, is dat het net na het 20-jarig jubileum van Kaldi komt. Hans Tietema namens Kaldi “Het is niet alleen een verdienste vanuit Kaldi maar vooral ook van de circa 35 franchisenemers waarmee wij dit realiseren.”

De Kaldi franchiseformule
Een koffie proeflokaal in een retail omgeving is wat Kaldi nog steeds zeer uniek maakt. Waar je uitgebreid geholpen wordt met het vinden van de koffiesmaak die bij jou past. Omdat het assortiment aan diverse koffiesoorten en smaken je de mogelijkheid geeft om het perfecte kopje koffie te ontdekken. “De basis van het succes van onze formule zit ‘m in het samenwerkingsmodel franchise. De franchisenemers staan centraal in alles wat we doen. Van een introductie van een product tot het kassasysteem; we overleggen alles en proberen keuzes te maken in het algemeen belang van de franchisenemers”, aldus Tietema

NFV Franchise Trofee 2021
De NFV is de overkoepelende belangenorganisatie voor franchising in Nederland. De Franchise Trofee is de belangrijkste vakprijs voor franchiseformules. De trofee wordt sinds 2004 elk jaar uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid. De genomineerden waren Kaldi, Sales Improvement Group en Home Instead. De genomineerden zijn verkozen op het gebied van winstgevendheid, goede verdiencapaciteit en onderlinge communicatie.  De kandidaten werden na een presentatie beoordeeld op 7 onderwerpen met in totaal 30 elementen.

Woord van de jury
Ruim 21 jaar geleden startte Hans Tietema de eerste Kaldi koffiespeciaalzaak aan de Luttekestraat in Zwolle. Het concept voor de franchiseformule werd toen geboren. De Kaldi-formule kent verschillende elementen die elkaar aanvullen en versterken. Zo is er een proeflokaal, kan de klant de verschillende machines bekijken, genieten van een lekkernij bij de koffie en koffiebonen mee naar huis nemen voor eigen gebruik. Naast de fysieke winkels heeft Kaldi uiteraard ook een webwinkel waar de thuisbarista terecht kan.

De focus op bepaalde elementen verschilt per franchisenemer en hangt samen met de regio, de trends en andere ontwikkelingen in de markt. Deze flexibiliteit onder dezelfde paraplu geeft de franchisenemer ruimte om zich zo goed mogelijk aan te passen. De formule kenmerkt zich door duurzame groei en beweegt mee met de veranderende (online) markt. Als franchiseorganisatie heeft Kaldi respect, transparantie en overleg met elkaar hoog in het vaandel staan. Samen met de ondernemers heeft de franchisegever een gemeenschappelijk belang: Kaldi succesvol maken. Succesvol betekent voor Kaldi dat élke ondernemer een goed inkomen verdient. De jury roemde de organisatie Kaldi voor de samenwerking tussen Franchisegever en Franchisenemer, de duurzame groei, communicatie en tenslotte de loyaliteit richting de franchisenemers.

, , , , , , , , , ,

By



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.