Is het zetten van een goede cappuccino jouw passie en heb je altijd al gedroomd van het openen van een eigen koffiezaak? Lees dan vooral door! In dit artikel lopen we langs een paar handige tips die jou op weg zullen helpen met het openen van jouw eigen koffiezaak.
Wat is het verhaal?
Het belangrijkste aspect van het runnen van een eigen koffiezaak is natuurlijk de kwaliteit koffie die je schenkt. Het is daarom belangrijk om grondig onderzoek te doen naar potentiële leveranciers van koffiebonen. Proeven is hierbij heel belangrijk dus doe dit ook vooral. Maar het gaat natuurlijk niet alleen om de boon maar ook om het verhaal wat hier omheen hangt. Het is belangrijk om de verhaal achter het ontstaan van jouw koffie te achterhalen en deze ook te delen met klanten. Op die manier krijgt de koffie meer waarde en hebben de klanten het idee dat ze iets speciaals geserveerd krijgen.
Reclame maken
Zodra je de zaak daadwerkelijk gaat openen wil je natuurlijk dat iedereen in de wijde omgeving van jouw bestaan afweet. Hier speelt het maken van reclame dan ook de grootste rol in. Het is zaak om zowel online als offline te adverteren voor de zaak om op die manier onder de radar bij zoveel mogelijk mensen te komen. Denk bijvoorbeeld aan advertenties op sociale media met de oproep voor nieuw personeel. Op die manier maak je tegelijkertijd reclame en werf je nieuw personeel.
Er zijn tal eenvoudige manieren voor het maken van promotie voor een onderneming. Zo kan je heel gemakkelijk een abri bedrukken. Abri zijn de posters die je altijd in bushokjes ziet hangen en is een zeer efficiënte manier van reclame maken. zeg namelijk nou maar eens zelf, hoe vaak heb je in een bushokje gestaan zonder even naar de poster in het bushokje gekeken te hebben.
Daarnaast is het ook belangrijk dat je creatief bent tijdens het maken van promotie, hierdoor blijf je namelijk beter hangen in de gedachten van mensen. Zo kun je met de opening van jouw zaak bijvoorbeeld een brievenbusdoos bedrukken in jouw huisstijl om hierin koffiebonen van de koffie die er bij jou geschonken wordt rondsturen in de buurt. Hier kan je dan het verhaal van de koffieboon bij vertellen zodat mensen thuis al een beeld krijgen van wat ze in de zaak kunnen verwachten.
Ga op cursus
Hoewel het verhaal en de kwaliteit van de koffie natuurlijk erg belangrijk zijn moet je deze kwaliteit natuurlijk ook goed kunnen overbrengen. Het zetten van een kwalitatieve koffie is namelijk niet zo gemakkelijk als met een nespresso apparaat thuis. Er komt veel meer bij kijken met betrekking tot hoeveelheid gemalen bonen in de koffie, temperatuur van de koffie, het opschuimen van de melk en natuurlijk ook het verschil tussen alle soorten koffie. Zorg daarom dat je vooraf aan de opening samen met jouw personeel meerdere malen op cursus bent geweest zodat iedereen weet hoe je de kwaliteit van de boon het beste kunt overbrengen in het kopje.
barista, drukwerk, koffiebar, koffiezaak, ondernemen, onderneming
Comments RSS Feed